הלל, הר הבית והתגרות באומות | בן גביר ובוסו בריאיון משותף

    מהדורת הבוקר No Comments on הלל, הר הבית והתגרות באומות | בן גביר ובוסו בריאיון משותף

    ח"כ בוסו: "המכנה המשותף שלנו איתו הוא הרבה יותר מהמפריד. אבל יש לנו סדרי עדיפויות שונים כמובן". בן גביר: "זה נכון שבזמנו היו לי מחלוקות עם דרעי, עברו מאז הרבה שנים ודרעי נמצא במקום טוב. חברי הכנסת של ש"ס אנשים מוכשרים, כולם שליחי ציבור נאמנים"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90     
    8:59
    01.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on "עיר ריקה, בתים הרוסים": תושב קרית שמונה בעדות מהשטח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברי הכנסת איתמר בן גביר (הציונות הדתית) ואוריאל בוסו (ש"ס) קיימו הבוקר (חמישי) ריאיון משותף למהדורת סוף השבוע עם איתי גדסי ויענקל'ה פרידמן.

    בפתח השיחה התייחס בן גביר לפופולריות לה הוא זוכה בקרב צעירים חרדים: "אני מבין את החשש מהפופולריות שלי, אבל מי שחרדי ומצביע לי יודע בדיוק מה עמדותיי. מי שהולך לפי גדולי הדור שיצביע לפי הוראתם".

    ביחס לעלייתו להר הבית, אמר בן גביר: "אני שומע לרבותיי. הרב דוב ליאור, גדול רבני הציונות הדתית אומר לי שזו מצווה לעלות להר הבית". 

    ח"כ אוריאל בוסו: "אף אחד לא יבחר בו או לא – בגלל הר הבית או ברכת הלל, המכנה המשותף שלנו איתו הוא הרבה יותר מהמפריד. אבל יש לנו סדרי עדיפויות שונים כמובן".

    בן גביר: "אני לא יכול להתעמת עם בוסו כי אני אוהב אותו, אני רואה אותו בוועדות ובשטח – הוא נציג נאמן של עם ישראל. בעניין הישיבות אין בינינו מחלוקת. אני מעריץ את אותם יהודים שצדיקים שנלחמים למען התורה".

    בוסו: "המחלוקת ביננו היא בשאלות הכרעה גורליות שאז כל אחד הולך לפי רבותיו".

    הוא העריך כי הבחירות הבאות קרובות: "הרכבת יצאה מהתחנה, כרגע אלה פרפורי גסיסה".

    בן גביר התייחס לטענה שאותם צעירים חרדים שמצביעים לו מחפשים 'אקשן': "כשאני מגונן על יהודים בדרך לכותל – זה לא ציבור שמחפש אקשן. האויבים שלנו מחפשים אקשן כי הם שונאים אותנו. אנחנו כולנו עם אחד. אני אוהב את כולם".

    הוא הדגיש: "הפעילות שלי היא לא רק ארץ ישראל, ראינו כבר יותר מידי אנשים כאלה שנפלו כי אין להם יראת שמים. ארץ ישראל בלי תורה לא שווה. מהמקום שאני בא זה משולש: ארץ ישראל, עם ישראל ותורת ישראל. אני נאבק על כל החלקים".

    עוד אמר בן גביר: "זה נכון שבזמנו היו לי מחלוקות עם דרעי, אני עדיין חושב שאוסלו זה הדבר הכי נורא שיכול להיות. עברו מאז הרבה שנים ודרעי נמצא במקום טוב ואנחנו עובדים בשיתוף פעולה גדול מאוד בכנסת, חברי הכנסת של ש"ס אנשים מוכשרים, כולם שליחי ציבור נאמנים. אני נלחם איתם כתף אל כתף להפלת הממשלה הרעה".

    בוסו התייחס לשאלה מדוע שלא תקום מפלגה משותפת למגזר הדתי והחרדי: "במקרה זה סך החלקים גדול בהרבה מהמרכיב האחד. יש אנשים שירצו להצביע לש"ס ויהדות התורה ולא לבן גביר ויש אנשים שירצו להצביע לבן גביר ולא רוצים את ש"ס. השלם קטן מסך חלקיו".

    עוד אמר: "אין ציבור שלא נכווה בתקופה הזו ואלו שלא הלכו להצביע מרגישים בדרך הקשה. אני מאמין שהגוש האמוני יתחזק".

    בוסו הוסיף: "אחד הטרגדיות של הכתמת הציבור הדתי אלה בנט וכהנא. איך הצליח האיש לעבוד על ציבור שלם. שיקר אנשים במודע. בשנה שעברה הוא לא היה מעז לנאום נאום כזה כמו שנאם ביום השואה".

    בן גביר: "אני טענתי בקול חי כמה ימים אחרי הבחירות שבנט הולך עם לפיד. בסוף התכנית הביאו את התגובה של בנט ואמרו שהוא מתכוון לתבוע את בן גביר אם הוא לא יחזור בו על האמירה הזו. אני מצטער שהם לא תבעו אותי. אנחנו התרענו שנים ארוכות. ראינו בדיוק איפה הבן אדם נמצא ומה השקפת עולמו בכל מיני עניינים של קדושה".

    הוא נשאל לעניין האיומים על חייו: "כמה מטרים ממני יש אבטחה ושמירה, אני מסתובב עם רכבים משוריינים ולצערי ההודעות ממשיכות להגיע, אבל זה לא ירתיע אותי להמשיך את המאבק שלי למען עם ישראל.  אחרי שאני הייתי בשמעון הצדיק – פתאום חודשיים שקט. כי אני גרמתי למשטרה ולשב"כ לעבוד".

    בוסו על העלייה להר הבית: "אלה חלק מהדברים שאנחנו חלוקים, שרבותינו אומרים שזו התגרות באומות". 

    בן גביר: "הם רוצים גם את הכותל, הכותל זו התגרות?"

    בוסו: "אם המשטרה הייתה אוסרת עליו מטעמים הלכתיים לעלות להר הבית היה לנו קשה יותר לבקר אותם, אבל זו לא הסיבה. האיומים על בן גביר לא פחות מעל ראש הממשלה ועל זה לא עושים רעש בתקשורת".



    0 תגובות